Super Bowl LVIII best bekeken tv-uitzending ooit met 123,4 miljoen kijkers
Chiefs quarterback Patrick Mahomes vond Mecole Hardman in de eindzone diep in overtime om een dramatische 25-22 overwinning te behalen in wat ook de langste Super Bowl wedstrijd in de geschiedenis was. Door de overwinning is Kansas City het eerste team dat twee Lombardi Trofeeën op rij wint sinds de New England Patriots in 2003-2004, waarmee de franchise het recht heeft om beschouwd te worden als de nieuwste dynastie van de NFL.
CBS-moederbedrijf Paramount zei in een verklaring dat een totaal van 123,4 miljoen kijkers op alle platforms het de "best bekeken uitzending in de geschiedenis" maakte - een stijging van zeven procent ten opzichte van de wedstrijd van vorig jaar. Paramount zei dat 120 miljoen mensen alleen al op CBS naar de NFL-wedstrijd keken, een record voor een enkel Amerikaans netwerk.
Het kijkerspubliek werd gestimuleerd door een samenloop van niet-sportieve sterren, met Usher aan het hoofd van een all-star cast met Ludacris, Alicia Keys en Jermaine Dupri voor de halftime show. Slow jam koning Usher hield zich goed staande toen hij de magie van zijn roem van eind jaren 90, begin jaren 80 vastlegde met een 13 minuten durende, carrière overspannende medley met hits als "Love In This Club" en "OMG".
Maar popsuperster Taylor Swift zong geen woord en was nog steeds de meest bekeken fan van de avond toen ze haar vriend, Chiefs tight end Travis Kelce, aanmoedigde vanuit een luxe box met een coterie beroemde vrienden, waaronder de rapper Ice Spice. Swifts relatie met de charismatische ster Kelce is een zegen voor de kijkcijfers, omdat elke beweging van haar voorpaginanieuws oplevert.
De aanwezigheid van de zangeres van "You Belong With Me" en "Anti Hero" bij de wedstrijden van de Chiefs heeft veel van Swifts jongere, voornamelijk vrouwelijke fans aangetrokken en heeft geholpen om het kijkerspubliek van de NFL uit te breiden naar een nieuwe bevolkingsgroep.
Beyonce was zondag ook in het stadion met haar hip-hop magnaat echtgenoot Jay-Z - en kondigde een nieuw album aan tijdens een commercial die ze deed met telecomgigant Verizon, waarin ze herhaaldelijk probeert om "het internet te breken".