Verstappen en Perez op hun hoede in Singapore: 'Het wordt sterk of pijnlijk'
Hij zei dat hij er alles aan zou doen om zijn record van opeenvolgende overwinningen uit te breiden naar 11, maar gaf toe dat de downforce in Singapore Ferrari, Mercedes en Aston Martin in staat zou stellen om dichterbij te komen.
"We zijn hier niet zo competitief als op andere circuits, want stratencircuits zijn wat lastiger voor onze auto", zei Verstappen, die een week later in Japan al zijn derde wereldtitel op rij in de wacht kan slepen. "Het wordt heel spannend. Het belangrijkste (in Singapore) is dat je je aanpast, want elke sessie kan anders zijn", voegde hij eraan toe, terwijl hij zijn zinnen zet op een eerste overwinning op het circuit van Marina Bay.
Perez
Verstappen's Red Bull teamgenoot Sergio Perez won een jaar geleden in onstuimige omstandigheden, toen de start van de race meer dan een uur werd uitgesteld vanwege een enorme tropische storm die het circuit blank zette. De Mexicaan gaat zondag zijn 250e Grand Prix-start maken, waarmee hij de 11e coureur in de geschiedenis wordt die deze mijlpaal bereikt, en hij weet dat de kwalificatie cruciaal zal zijn op een circuit waar inhalen bijna onmogelijk is.
"We weten dat als het zaterdag goed gaat, het heel mooi kan worden", vertelde Perez aan verslaggevers. "Er zit niets tussenin in Singapore - het is of een sterk resultaat of echt pijnlijk."
Sainz
Ferrari en Mercedes ruiken een kans om een einde te maken aan de seizoensheerschappij van Red Bull. Carlos Sainz werd twee weken geleden derde achter Verstappen en Perez op Monza.
"Ik voel me meer één met de auto sinds het begin van het seizoen, het is alleen nog een kwestie van alles precies in elkaar laten shuiven," zei de Spanjaard. "Ik heb geen idee tegen wie we dit weekend moeten racen - het kan Aston Martin zijn, Mercedes of McLaren. Red Bull zal een stap voor zijn."
Leclerc
Zijn Ferrari-teamgenoot, Charles Leclerc, zei: "Het is moeilijk om te voorspellen wat er gaat gebeuren. Met weinig downforce lijken we sterk, met veel downforce lijken we meer moeite te hebben. "Maar er zijn nogal wat verschillen tussen de teams op high downforce circuits. En het is een circuit in de stad, dus de coureur kan het verschil maken."
De rondetijden in Singapore zullen dit jaar sneller zijn door bouwwerkzaamheden in de buurt van het circuit in het centrum van de stad, waardoor er vier bochten van 90 graden aan het einde van de ronde zijn geschrapt.
Hamilton
Het totale aantal bochten is gedaald van 22 naar 19 en zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton denkt dat dit Mercedes kan helpen. "Ik probeer me gewoon zo goed mogelijk voor te bereiden en te zien hoe dat nieuwe gedeelte werkt. Het zou ons dichter bij elkaar moeten brengen, minder bochten voor Red Bull om voorop te liggen," zei hij enigszins gekscherend.
Verstappen zegt dat hij geen extra druk voelt na het winnen van een record 10e grand prix op rij in Monza. "Nee, ik heb nooit echt gekeken naar de nummers acht, negen, 10. Ik wil het gewoon altijd zo goed mogelijk doen," zei hij. "Natuurlijk is het elk weekend weer dezelfde druk die je op jezelf legt om het beste resultaat eruit te halen. Er verandert dus eigenlijk niets."