Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

IOC laat fans Spelen kijken met champagne en Michael Phelps, als je maar betaalt

Een promobeeld van On Location
Een promobeeld van On LocationTwitter / @onlocationexp
Stel je voor dat je tijdens de Olympische Spelen in Parijs met Michael Phelps naar het zwemmen kijkt, met een lid van het originele Dream Team over basketbal praat of bij het atletiek juicht met Usain Bolt. Deze mogelijkheden zouden volgend jaar op het menu van de Parijse Spelen kunnen staan, voor een vorstelijke prijs, als het ligt aan het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en hospitality partner On Location.

Op basis van een draaiboek dat is ontwikkeld voor de Super Bowl, zal On Location fans betrekken met snellere toegang, hogere prijzen en een nauwere connectie met de actie.

Van luxueuze hospitality suites bij bijna elk evenement (waar je champagne kunt drinken terwijl alle anderen in de arena beperkt zijn tot water en frisdrank) tot gegarandeerde reserveringen bij een aantal van de beste restaurants van Parijs, zal het IOC de Olympische fanervaring moderniseren met alle toeters en bellen en A-list extraatjes die nu worden verwacht bij 's werelds grootste evenementen.

'Stay tuned'

"De Olympische Spelen zijn een twee weken durend evenement, maar niemand heeft ooit gedacht dat het een ervaring als deze zou zijn," vertelde Will Whiston, Executive Vice President Olympics & Paralympics van On Location, aan Reuters. "De hele Olympische ervaring wordt naar een ander niveau getild.

"Het zijn nog steeds in de eerste plaats de Spelen, maar het tilt de ervaring naar een hoger niveau." Gepensioneerde Olympische grootheden zullen prominent aanwezig zijn op de locaties van On Location en hoewel de line-up van atleetambassadeurs nog niet bekend is, hintte Whiston met "stay tuned" op grote namen.

Vlakbij de Eiffeltoren zal On Location een hospitality basis opzetten in het Palais de Tokyo - een gebouw dat normaal gesproken onderdak biedt aan moderne en hedendaagse kunsttentoonstellingen en dat zal worden omgetoverd tot Clubhuis 24.

Gasten van On Location krijgen ook toegang tot Team USA House in het historische Palais Brongniart, dat ooit verboden terrein was voor iedereen behalve Amerikaanse atleten, officials en sponsors. Daar kunnen ze babbelen met Olympiërs en feestvieren met medaillewinnaars.

"Zo'n ervaring is onbetaalbaar," zei Whiston. "Olympische fans van de VS kunnen naar de bar gaan en daar zij aan zij staan met Michael Phelps of Michael Johnson.

"Dan begint de muziek en draai je je om en zie je de medailleviering voor Sydney McLaughlin op het podium direct achter je. Er is niets dat meer authentiek is dan dat."

De upgrades van de hospitality maken deel uit van de hervormingen van de Olympische Agenda 2020+5 van het IOC om kant-en-klare concepten voor de lange termijn te introduceren die gericht zijn op het vereenvoudigen van activiteiten en het genereren van nieuwe inkomstenstromen.

Instappakketje

De instappakketten beginnen al bij 100 euro en gaan verder omhoog, afhankelijk van wat je portemonnee aankan. Een pakket van zes nachten met een luxe hotel, een ticket voor de openingsceremonie, rugby 7s, tennis, handbal, turnen en zwemmen, een rondleiding door de stad en andere extra's kost 47.252 dollar.

Een kaartje voor de openingsceremonie kost $10.500, maar Whiston zei dat de gast niet alleen de beste stoel van het huis krijgt, maar ook onderdeel wordt van de show omdat On Location een hele brug in beslag neemt.

"Het is gewaagd, maar het is een manier om ondergedompeld te worden in de show, met de teamboten die onder je door varen en Olympiërs die met hun vlaggen zwaaien," zei Whiston.

Elite

"De achtergrond is de Eiffeltoren en op de brug voor je komt (de Franse president Emmanuel) Macron naar buiten om de menigte te begroeten." Whiston beschreef de introductie van het wereldwijde hospitality-model als een keerpunt voor het IOC en vergeleek het met deals voor uitzendrechten.

Mike Duignan, directeur van het USA Olympic Studies Center van de Universiteit van Central Florida, ziet het ook als een potentieel sleutelmoment voor de Olympische Beweging als het goed wordt uitgerold. "Dit zat er al heel lang aan te komen," vertelde Duignan aan Reuters. "Dit is een manier om mensen buiten de stadions en de fanzones bij de stad te betrekken.

"Het enige probleem met dit alles is dat dit duidelijk een exclusieve reiservaring voor de elite is. Een deel van de agenda van Olympic 2020+5 gaat over sociale duurzaamheid en de vraag is hoeveel er teruggaat naar de lokale gemeenschap."

"Zal dit een manier zijn om mensen aan te moedigen om naar de lokale gebieden te gaan en geld uit te geven bij lokale verkopers of zal het gewoon in de zakken van de sponsor en de elite blijven."

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen