Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Venus Williams en andere vrouwelijke sportfiguren krijgen eigen Barbiepop

De Barbiepop van Venus Williams is gekleed in een Wimbledon-outfit
De Barbiepop van Venus Williams is gekleed in een Wimbledon-outfitProfimedia
Zevenvoudig Grand Slam-kampioene Venus Williams en de Australische voetbalster Mary Fowler behoren tot de negen atletes die een Barbie-pop naar hun evenbeeld krijgen, omdat speelgoedfabrikant Mattel in de aanloop naar de Olympische Spelen in Parijs vrouwelijke sportrolmodellen in de schijnwerper wil zetten.

Mattel onthulde de poppen op woensdag, elk met hun op maat gemaakte accessoires. De pop van Fowler draagt handschoenen en houdt een voetbal vast, terwijl de pop van Williams, gekleed in een volledig witte tennisjurk met vizier en oorbellen, wordt geleverd met een miniatuurracket.

De voormalige nummer één van de wereld vertelde dat ze hoopte met de pop meisjes te motiveren om te gaan sporten. "Ik kan me mijn leven letterlijk niet voorstellen zonder sport en zonder het spel," zei Williams in een video waarin ze de pop vasthield. "Ik wil dat andere jonge meisjes die onschatbare ervaring hebben van het spelen van een sport en wat het je leert en wat je ervan leert en wat je ervan meeneemt, niet alleen dat moment (maar) voor de rest van je leven... Ik denk dat het zo belangrijk is voor meisjes om aan sport te doen."

Zelfvertrouwen en ambitie stimuleren

Andere sportfiguren met een pop naar hun evenbeeld zijn de Franse bokser Estelle Mossely, de Poolse sprinter Ewa Swoboda, de Spaanse arts en paratriatlonatlete Susana Rodriguez, de Italiaanse ex-zwemster Federica Pellegrini, de Canadese voetbalster Christine Sinclair en de Mexicaanse en Braziliaanse turnsters Alexa Moreno en Rebeca Andrade.

De poppen, die worden onthuld omdat Barbie dit jaar 65 jaar wordt, "(erkennen) de impact van sport bij het stimuleren van zelfvertrouwen en ambitie bij de volgende generatie", aldus Krista Berger, senior vice president van Barbie en Mattel's Global Head of Dolls. "Door een licht te schijnen op deze inspirerende atleten en hun verhalen, hopen we de overtuiging uit te dragen dat elk jong meisje de kans verdient om haar passies na te jagen en haar dromen waar te maken," zei ze in een verklaring.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen