Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Bayern München vernieuwt sponsordeal met Allianz tot 2033 voor 130 miljoen euro

Bayern München heeft al sinds 2000 een partnership met Allianz
Bayern München heeft al sinds 2000 een partnership met AllianzANP
Bayern München heeft het sponsorcontract met verzekeraar Allianz verlengd met nog eens tien jaar. De commerciële band tussen de Duitse topclub en het bedrijf is voor een bedrag van naar verluidt 130 miljoen euro vernieuwd en duurt nu tot 2033. De sponsorrelatie begon al in 2000.

Allianz mag dankzij de sponsordeal de naam dragen van het stadion in München waar Bayern zijn thuiswedstrijden speelt. De verzekeraar is ook shirtsponsor van het vrouwenteam van de recordkampioen in de Bundesliga. Allianz is evenals autofabrikant Audi en sportkledingmerk Adidas voor 8,33 procent aandeelhouder van de club uit Beieren.

"Bayern hecht veel waarde aan betrouwbare, voortdurende partnerschappen. We zijn dan ook erg blij dat we onze samenwerking met Allianz kunnen voortzetten", aldus directeur Oliver Kahn. "We kunnen terugkijken op een gezamenlijk succesverhaal van meer dan twintig jaar, waaraan we met nieuwe en innovatieve ideeën nog meer hoofdstukken willen toevoegen."

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen