Leverkusen wil momentum gebruiken om populairder te worden in Zuid-Amerika
Het gezicht van de wereldkampioen van 1994 zal worden gebruikt voor mediaoptredens en marketingactiviteiten. Paulo Sergio zal ook helpen bij de ontwikkeling van clubprojecten in Zuid-Amerika.
"Ik ben ongelooflijk trots om Bayer Leverkusen te vertegenwoordigen op internationaal niveau en in de gepassioneerde voetbalmarkten in Zuid-Amerika," zegt Sergio op de homepage van de club: "De club heeft een fantastisch momentum, niet alleen door de sportieve prestaties dit seizoen, maar ook door de gestage wereldwijde groei als een van de topmerken van de Bundesliga. Met zoveel Braziliaanse en andere Zuid-Amerikaanse talenten die de afgelopen decennia naar Leverkusen zijn verhuisd, is het enthousiasme en de waardering van de fans en jonge voetballers voor de club erg groot."
In Duitsland speelde de 54-jarige Braziliaan ook voor Bayern München en won hij onder andere de Champions League in 2001. Tussen zijn periodes in de Bundesliga door speelde de Braziliaan ook voor AS Roma.
Brazilianen bij Leverkusen zou je een traditie kunnen noemen: voorbeelden zijn middenvelder Emerson (1997 tot 2000), legende Ze Roberto (1998 tot 2002) en verdediger Lucio (2001 tot 2004).
"In de sportieve traditie van Bayer 04 zijn er veel fantastische spelers uit Brazilië en Zuid-Amerika die al lang deel uitmaken van de geschiedenis van onze club," zegt Fernando Carro, Managing Director van Bayer 04: "Paulo Sergio is een beroemde voetballer, maar wat nog belangrijker is, zijn ervaring, populariteit en betrokkenheid maken hem een uitstekende ambassadeur voor Bayer 04 Leverkusen."