"Het is voor het eerst sinds het EK van 2008 in Zwitserland en Oostenrijk dat het toernooi voor onze supporters weer zo dichtbij is. We willen een nieuwe generatie Oranjefans binden", zei Rosella Passier, manager marketing van de KNVB.
Nederland speelt de drie groepswedstrijden in juni in Hamburg, Leipzig en Berlijn. De KNVB zet in die steden voor de wedstrijddag een fanzone op. Ook is er weer een parade van Oranjefans, zoals sinds het EK van 2004 in Portugal gebruikelijk. "Veel andere landen zijn dat daarna ook gaan doen. We willen het op een wat andere manier neerzetten", aldus Passier.
Pop-up store
De KNVB houdt er rekening mee dat veel Nederlandse supporters met de trein naar het EK gaan, vooral de laatste groepswedstrijd tegen Oostenrijk in Berlijn. Op station Utrecht Centraal komt daarom een speciale 'pop-up store' waar de Oranjefans zich klaar kunnen maken voor vertrek.
Per wedstrijd zijn voor de Oranjevakken 11.000 kaarten beschikbaar, minimaal 70 procent daarvan is bestemd voor de ClubCardhouders. Ook voor de duels later in het toernooi kunnen tickets worden aangevraagd.