Barcelona presenteert thuisshirt: 'Geïnspireerd door de historie van de club'
Het shirt is gebaseerd op het shirt dat Barcelona tijdens zijn eerste levensjaar in 1899 droeg. Er zijn twee kleuren verwerkt in het ontwerp, blauw en kastanjerood, ofwel Blaugrana.
"Om de 125-jarige geschiedenis van de club te vieren, is het ontwerp van het FC Barcelona-shirt voor het seizoen 2024/25 geïnspireerd op de nalatenschap, geschiedenis en het begin van de club," aldus de clubwebsite.
Het grootste verschil met het shirt van 125 jaar geleden is de shirtsponsor op de borst. Barcelona speelde tot 2006 zonder sponsor op het shirt en was een van de laatste voetbalclubs die viel voor de financiële voordelen van het hebben van een shirtsponsor.
Aankomende jaargang prijkt streamingdienst Spotify op de borst van onder anderen Europees kampioenen Pedri, Lamine Yamal en natuurlijk onze eigen Frenkie de Jong en Esmee Brugts.
De Catalaanse club is een langdurige samenwerking aangegaan met de dienst en tegenwoordig heet het legendarische stadion van de club om sponsorrechten Spotify Camp Nou.