Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Frans drankenconcern Pernod Ricard annuleert sponsordeal met PSG na protesten fans

Absolut is één van de meest verkochte merken van Pernod Ricard
Absolut is één van de meest verkochte merken van Pernod RicardČTK / imago stock&people / Manfred Segerer / Profimedia
Het Franse drankenconcern Pernod Ricard heeft donderdag aangegeven dat het afziet van plannen om regerend landskampioen Paris St Germain te sponsoren, nadat het werd geconfronteerd met een storm van kritiek van fans die zeiden dat het merk toebehoort aan PSG's rivaal Marseille.

Het bedrijf - een van de belangrijkste drankenproducenten ter wereld - dankt zijn opgang aan Pastis de Marseille, met de anijsgeur die wordt gezien als een belangrijk onderdeel van de identiteit van de havenstad. 

“Al meer dan 90 jaar is de geschiedenis van Ricard verweven met Marseille, waar het is geboren, opgegroeid en geïnspireerd. En deze band is sterker dan wat dan ook,” zei CEO Alexandre Ricard in een verklaring waarin hij de ommezwaai aankondigde.

Discussie

De aankondiging van Pernod van een sponsorovereenkomst met PSG, met als doel om van het bedrijf een wereldwijde officiële partner en de enige leverancier van champagne en sterke dranken van de club te maken, leidde eerder deze week tot discussie in de Franse media en onder voetbalfans.

Marseille is de enige Franse club die de Champions League heeft gewonnen, nadat ze AC Milan versloegen in de finale van 1993.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen