Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Engelse vrouwenvoetbal krijgt miljoenenimpuls dankzij nieuwe sponsordeal met Barclays

Arsenal speelde in het openingsweekend tegen Manchester City
Arsenal speelde in het openingsweekend tegen Manchester CityAnthony Hanc / Shutterstock Editorial / Profimedia
De Women's Super League en Women's Championship hebben een meerjarige titelsponsordeal gesloten met Barclays ter waarde van meer dan 30 miljoen pond, volgens Britse media de meest lucratieve commerciële overeenkomst tot nu toe.

De nieuwe overeenkomst betekent een aanzienlijke financiële impuls voor de WSL en Women's Championship, die in augustus werden overgenomen door Women's Professional Leagues Limited (WPLL). De baanbrekende verlenging is de grootste overeenkomst op het gebied van vrouwenvoetbal in Groot-Brittannië, aldus de Football Association, waarbij Barclays zijn investering verdubbelt om de ondersteuning van het vrouwenvoetbal te versterken.

De Britse bank verlengde ook haar partnerschap met de FA met drie jaar, tot 2028, en verlengde het sponsorschap van de Premier League voor mannen met nog eens vier jaar, waar het de officiële bankpartner blijft tot 2029.

Chelsea

Chelsea won vorig seizoen hun zevende WSL-titel op doelsaldo onder oud-coach Emma Hayes. De kampioen wordt nu gecoacht door de Française Sonia Bompastor.

Manchester City, vorig seizoen de nummer twee, speelde in hun openingswedstrijd gelijk tegen Arsenal, terwijl Chelsea, Brighton & Hove Albion, Tottenham Hotspur en Manchester United allemaal hun eerste wedstrijd van het seizoen wonnen.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen